Wednesday, July 2, 2008

Cinta Tak Direstui


Assalammualaikum...


Sedih bila impian ingin menjadi sepasang kekasih akhirnya tidak kesampaian kerana tidak direstui oleh orang tua.Itulah yang dialami oleh diriku sendiri.Aku tak tau apa yang harus aku lakukan?Kedua-dua orang tua melarang keras hubunganku dengan teman lelakiku kerana mereka mengganggap kerjayanya tidak akan menjamin masa depan.Bagi aku,aku tdk kisah dgn kejayanya krn itu adalah rezekinya.Cuma yg aku harapkan agar dia dpt bertanggungjawab membimbing aku kearah kebaikan sbg umat islam dan juga dpt membahagiakan aku.
Ayah dan emakku tetap melarang keras hubunganku dgnnya dan memberi amaran jika aku tetap dgn keputusanku,dia tdk akan mengambil tau ttg diriku lagi dan tdk akan membuat majlis perkahwinanku.Sebagai seorang anak,Aku tidak sanggup utk mengengkari kehendak emakku kerana aku amat menyayangi kedua-dua org tuaku melebihi diriku sendiri.Tetapi,aku juga tdk sanggup utk melukai hati teman lelakiku.
Bingung aku memikirkannya.Aku tidak mahu dianggap sbg anak derhaka dan pada masa yg sama,aku tidak sanggup melihat dia kecewa.Sehinggakan,akhirnya,aku... sendiri membuat keputusan menerima teman lelakiku dan hidup bahagia .tetapi,aku juga tdk mahu melihat. Adakah Betul Tindakanku Ini? Tapi demi hati dan kehidupan aku aku sanggup bersamanya yang akan menjadi suami aku selama-lamanya...

No comments: